Polityka prywatności
Ciasteczka/Cookies
Strona adaegrotum.pl korzysta z tzw. plików cookies. Są to niewielkie pliki, zapisywane w pamięci urządzenia Użytkownika (komputera, telefonu, itp.), m.in. w celu umożliwienia Użytkownikom korzystania ze wszystkich funkcjonalności witryny internetowej adaegrotum.pl . Pliki cookies nie powodują zmian w ustawieniach urządzeń Użytkowników. Ponadto w każdej chwili można je usunąć – korzystając z odpowiednich opcji przeglądarki. Korzystając z tych opcji możesz również blokować wykorzystanie plików cookies w przyszłości.
Witryna internetowa adaegrotum.pl wykorzystuje pliki cookies do celów statystycznych. Te działania pozwalają autorom strony na jej ulepszanie i poprawę funkcjonalności. Jeżeli uważacie Państwo, że obecność plików cookies narusza Waszą prywatność, możecie w każdej chwili je wyłączyć – zarówno dla tej konkretnej witryny, jak i dla wszystkich połączeń z Waszej przeglądarki. Zwracamy jednak uwagę, że takie działanie może zablokować wybrane funkcjonalności naszego serwisu i uniemożliwić pełne korzystanie ze strony adaegrotum.pl.
Zasady przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 13 Rozporządzania Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy, iż:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ad Aegrotum Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Spółka z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Długa 38.
Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych nadzorującego prawidłowość przetwarzania danych osobowych, z którym można się skontaktować za pośrednictwem adresu mailowego: iod@adaegrotum.pl
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- profilaktyki zdrowotnej,
- diagnostyki medycznej, leczenia, skierowania na badania dodatkowe, skierowania do poradni specjalistycznych, szpitali, sanatoriów,
- oceny zdolności ucznia /studenta do dalszej nauki lub uczestnictwa w zorganizowanym wypoczynku,
- zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego,
- medycyny pracy,
- orzecznictwa medycznego,
- bezpieczeństwa, monitorowania i ostrzegania medycznego,
- zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej,
- nadzoru krajowego i lokalnego nad systemem opieki zdrowotnej i zabezpieczenia społecznego,
na podstawie art. 9 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
- osoby upoważnione przez Administratora do przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w ramach wykonywania swoich obowiązków zawodowych i służbowych,
- podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, a w szczególności podmioty zewnętrzne wspierające w realizacji świadczeń zdrowotnych,
- instytucje publiczne, którym udostępnienie danych osobowych regulują odrębne przepisy prawa.
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w okresie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania wynikającym z przepisów ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Dokumentacja medyczna przechowywana jest standardowo przez 20 lat od końca roku kalendarzowego , w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkami przewidzianymi w art. 29 ust.1 pkt. 1-4 ustawy.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz możliwość ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo przenoszenia danych. Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na ich przetwarzanie ma Pani/Pan prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Istnieje możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego na tryb i sposób przetwarzania danych osobowych przez Administratora, jeśli uzna Pani/Pan za uzasadnione, że Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z Rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Podanie danych osobowych jest obligatoryjne i wynika z mocy przepisu prawa tj. ustawy o działalności leczniczej i ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a brak podania danych osobowych będzie skutkował możliwością odstąpienia od udzielenia świadczeń, chyba, że inne przepisy stanowią inaczej.
Administrator nie będzie przekazywał Pani/Pana danych osobowych odbiorcom w państwach trzecich oraz organizacjom międzynarodowym.
Administrator nie stosuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji wobec danych osobowych, w tym nie stosuje profilowania.
Realizacja praw osób, których dane dotyczą
W związku z tym, że przetwarzamy Państwa dane osobowe na podstawie przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), przysługuje Pani/Panu:
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację – w przypadkach, kiedy przetwarzamy Pani/Pana dane na podstawie naszego prawnie uzasadnionego interesu,
- prawo do wycofania zgody,
- prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, przy czym prawo to nie jest równoznaczne z żądaniem wydania dokumentacji medycznej ,
- prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych,
- prawo żądania usunięcia Pani/Pana danych osobowych, tylko w sytuacji jeśli nie będziemy zobligowani przepisami prawa do ich przetwarzania,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych,
- prawo do przenoszenia Pani/Pana danych osobowych.
Z przysługujących Pani/Panu praw możecie skorzystać poprzez skierowanie do Administratora odpowiedniego żądania w formie wniosku :
- drogą pisemną w postaci elektronicznej na adres: iod@adaegrotum.pl
- drogą pisemną na adres Administratora: Ad Aegrotum Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Spółka z o.o. ul. Długa 38, 31-146 Kraków.
Przed realizacją wniosku Administrator dokona weryfikacji tożsamości osoby zgłaszającej żądanie.
Administrator dołoży wszelkich starań, aby niezwłocznie i nie później niż w terminie 30 dni od otrzymania żądania , udzielić osobie, której dane dotyczą, informacji o sposobie rozpatrzenia wniosku. W przypadku skomplikowanego charakteru żądania termin ten może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące. W takim przypadku Administrator poinformuje osobę, której dane dotyczą, o przedłużeniu terminu z podaniem przyczyn wydłużenia terminu na rozpatrzenie żądania.
Czynności Administratora podejmowane w odpowiedzi na zgłoszone żądanie są wolne od opłat.
W przypadku prawa dostępu do danych, zastrzegamy sobie jednak zgodnie z przepisami prawa, możliwość pobrania opłaty za kolejne kopie danych będące wynikiem realizacji prawa wynikającego z art. 15 RODO.